ARAŠÍDOVÉ MLÉKO + KULIČKY




Když bych se teď na chvíli zastavila a opustila od mého velmi "aktivistického" já, zbude mi tady Lucka, která je ráda v kuchyni. Jakože hooodně ráda (i když ji to sem tam trochu stresuje).
A jelikož začíná zase experimentovat a velmi oceňuje praktičnost, pustila se do ultra komba s arašídy.

Nevím, kolik z vás si dělá domácí rostlinná mléka, ale za mě můžu říct, že například kokosové, ovesné či rýžové se opravdu vyplatí - a to jak z hlediska kvality, tak i ceny. Je sice pravda, že domácí mandlové mléko vyjde taky levněji než v obchodech, ale ta cena vyjde v porovnání s kravským mlékem pořád jako ta vyšší. Kokosové mléko už zná asi každý, a tak jsem chtěla zkusit něco nového - arašídy. A za mě je to fakt úspěch! Je třeba brát v potaz, že co se výživových hodnot týče, dalo by se přirovnat přibližně hodnotám kokosového mléka v plechovce, ale to nemění nic na faktu, že je levné a nevšední.


Na mléko budeme potřebovat: 

• 100 g arašídů
• 1 litr vody

Arašídy můžeme předem na pár hodin namočit, ale není to tak důležité jako třeba u mandlí. Vložíme je spolu s vodou do mixéru a mixujeme do bodu, kdy nám vznikne krásné, sytě bílé mléko. Já ho nechala ve své nejpřirozenější podobě, ale samozřejmě ho můžete jakkoliv dochutit. Poté ho jen přecedíme přes látkový pytlík nebo utěrku a máme hotovo.

Možné kombinace:
- datle/kokosový cukr/sirup/stévie
- vanilkový extrakt
- kakao pro čokoládové mléko


Mléko bychom tedy měli. Co ale udělat s arašídovou dření, která nám z mléka zbyla?

Na kuličky budeme potřebovat:

• 100 g datlí
• 10 g kakaa
• 25 g vloček
• 30 g čokoládového proteinu (já použila Reflex, který má čoko - oříškovou chuť)
• Skořice
• Zbytek arašídové dřeně z mléka
• 1 lžíce PB2

Pokud nemáte čerstvé datle, doporučuji je nejdřív namočit na pár minut do horké vody, aby změkly. Poté je zcedíme a vložíme se všemi ingrediencemi do mixéru.
Konzistence směsi se velmi odvíjí od toho, kolik dřeně jste z mléka získali a jak moc je nasáklá vodou. V případě, že tato dřeň není dostatečně vlhká, přidejte pár lžic vody pro lepkavější konzistenci.
Nakonec už jen vytvarujeme kuličky a máme hotovo!





Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář! ♥

INSTAGRAM FEED

@lucaastirskaa