KOKOSOVÉ ENERGY BALLS | VEGAN



Ahoj všem!

V minulém receptovém článku jsem psala o tom, jak si doma vyrobit kokosové a zároveň nepředražené mléko ( ZDE ). A i když je výsledek skvělý, hodně kokosu nám zbude a je rozhodně škoda ho vyhazovat. Proto bych se s vámi dneska ráda podělila o recept, jak aspoň nějakou část zužitkovat a hlavně si pořádně pochutnat.
btw tyhle kuličky jsem dávala ochutnat i mým kamarádkám, s kterými mám každý týden španělštinu, a i když jsem měla trochu nahnáno, chutnalo jim to taky! Takže za mě skvělý úspěch a o důvod víc vyslat tenhle ízy-pízy recept do světa :D

Budeme potřebovat:

• 1/2 rozmixovaného "mokrého" kokosu, který nám z mléka zbyl (cca 40 g v suchém stavu, ale pro vláčnost je dobré ho namočit)
• 50 g datlí
• 60 g fíků
• 2 PL vloček
• 2 PL mouky z rozmixovaných lískových ořechů (nebo stejné množství vloček)

Jako první si zalijeme datle a fíky vařící vodou a necháme pár minut stát, aby nám změkli a dobře se rozmixovaly. Mezitím se ještě pokusíme přes cedník či látku co nejvíce "vyždímat" vodu z kokosu. Nejdříve do mixéru hodíme datle a fíky, potom kokos a nakonec vločky a mouku z ořechů - řiďte se spíš konzistencí, protože ten kokos můžeme mít každý jinak vyschlý. Celková hmota by měla být hodně vláčná, čehož se ale nemusíte bát - samotné kuličky potom nebudou vůbec suché a naopak se budou doslova rozplývat na jazyku. Z této směsi mi vyšlo přibližně 13 větších kuliček, které doporučuju ještě obalit v suchém strouhaném kokosu pro opravdový požitek :D V ledničce je necháme ztuhnout aspoň 30 minut, ale v tomto případě by bylo nejlepší je nechat odpočívat přes celou noc.
Pokud fíky nemáte, můžete je nahradit datlemi, ale aspoň pro mě jsou fíky v tomhle receptu nenahraditelné. Dodají tomu ty pravý grády a chutná to pak parádně :)

Mějte se krásně ♥
LUCA







Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář! ♥

INSTAGRAM FEED

@lucaastirskaa