STOP PODZIMNÍM DEPKÁM


Konečně začíná podzim. Co jsem ale zaznamenala, podzim je období, kdy jsou lidi nejvíc negativní. Ono se taky možná není čemu divit, začíná škola a s ní i stres z učení, které zabírá celkem dost času a když se musíte několik hodin věnovat tomu, co vás tolik nebaví, na nějaký jiný myšlenky někdy nezbude ani čas.

Pamatuju si, jak jsem byla teprve v 8. nebo v 9. třídě a podzim byl pro mě fakt velkým utrpením. Ani nevím, jestli byla hlavní příčinou právě škola, ale všechno kolem sebe jsem vnímala strašně negativně - lidi v ní mi začali lézt krkem, počasí bylo většinou bez známky slunce s jeho energií a celý se mi to nějak začalo hroutit. Fakt jsem z toho všeho byla nešťastná a několikrát do týdne se stalo, že mě to celý rozbrečelo. Samozřejmě nechci říkat, že ve svých 14 letech měla kdovíjak těžký život, jen jsem prostě měla špatný období, který může mít kdokoliv a kdykoliv, that's all.  Navíc sociální sítě byly taky dost zaplavený vším špatným, třeba na takovým twitteru všichni depkařili a ačkoliv to nebyl vůbec jejich cílem, jejich negativní energie mi k té mojí moc nepřidala. Co tím chci říct je, že jsem si myslela, že tohle celý k podzimu prostě patří, že když má takovýhle negativní myšlení víc lidí, tak je to prostě normální a musím tohle období nějak přežít. Přežít to místo toho, abych třeba ten svůj postoj změnila nebo podnikla něco, co by mi přineslo do toho šera nějaký světlo. Házela jsem vinu na něco, co se nedá změnit - podzim, který tady byl, je a bude, ve kterým vždycky začne škola a počasí se zhorší, přitom jde jen o můj postoj. Každopádně co bych po sobě taky před dvěma lety chtěla. Nechci, abych vyzněla nějak dospěle nebo tak, ale za ty dva roky jsem se někam posunula a právě ten posun zajistil, že právě podzim je jeden z mých fakt oblíbených ročních období.
Pro někoho je zase oblíbená zima, třeba kvůli tomu, že je sníh, Vánoce, Nový rok a spoustu dalších super věcí. Je pro něj oblíbená, protože si všímá těch pozitivních věcí, na které se těší a zvednou mu náladu. Ale haloo, podzim má taky několik úžasných momentů a věcí, které stojí za to!
A navíc, špatné věci se dějí pořád a je úplně jedno, jestli je zrovna pondělí nebo pátek, jaro nebo podzim. Říct, že nemám rád podzim kvůli tomu, že je stres ze školy je dávat k sobě jablka a hrušky, prostě dvě rozdílné věci. Já mám třeba stres ze školy i v červnu při uzavírání známek za celý ročník a rozhodně kvůli tomu neřeknu, že nemám ráda červen.


Abych teda byla konkrétní, miluju třeba tu změnu barev, ale tohle mě zasáhne snad při každém ročním období. Je to zvláštní, protože takovou žlutou, oranžovou a červenou nevyhledávám a patří k mým nejméně oblíbeným barvám vůbec. I tak jsem ale vždycky v úžasu, když se podívám z okna a vidím tak úžasnou směs barev, která se vytvořila na stromech před naším oknem.
A nebo taky zbožňuju ten klid. To ale nemluvím ve souvislosti se školou :D Mám strašně ráda tu pohodu, která nastane v momentě, kdy si v pokoji zapálím svíčku, čtu si dobrou knihu nebo sleduju nějaký seriál/film, v momentě, kdy poslouchám dobrou hudbu a já si můžu vychutnat každé slovo a každý tón. Počasí většinou moc na procházky není a tak si vychutnávám to, že nikam nemusím a můžu lenošit doma. Joo a takový kafe nebo čaj taky není k zahození!

Samozřejmě teď nechci říkat, že mám tu nejpravdivější pravdu na světě a někomu rozkazovat, aby se mnou řídil. Spíš je to takový tip, protože se dá vždycky najít něco, co je pozitivní a aspoň trošku nám zlepší náladu - u nás se tomu říkají zdroje, protože z nich čerpáme energii.
Asi bych to uzavřela slovy Petera Buffeta: "Life is what you make it." aneb "Život je takový, jaký si ho uděláme".

Doufám, že jsem nebyla v tomhle článku nějak útočná, nechci nikomu nic vnucovat nebo tak:D Snad se vám líbil a "uvidíme" se u dalšího článku :)

xoxo LUCA

6 komentářů:

  1. Je milé, že jsi k podzimu takhle změnila postoj, určitě má své světlé stránky, které jsi zmínila :) Ovšem já a podzim, my dva nikdy kamarádi nebudeme :D A dávám odběr, kdyby tě i můj blog zaujal, budu ráda, když mě budeš sledovat také :)

    BLOND SITE

    OdpovědětVymazat
  2. Taky se občas snažím vidět v podzimu to hezčí, ale ono to prostě moc nejde. :D Když totiž v jednom kuse prší, tak se člověk neraduje ani z těch krásných stromů, co jsou kolem.

    by Corra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale stromy přeci nejsou to jediné, co je na podzimu super :)

      Vymazat
  3. Také jsem dříve podzim nesnášela.. hlavně na základce, kvůli škole a tak celkově negativnímu okolí. A teď? Podzim jsem si fakt užila.. ted uz je zase skoro zima, ale ten podzim byl nádherný. užila jsem si to :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! ♥

INSTAGRAM FEED

@lucaastirskaa